حمله موشکی ایران هیمنه آمریکا را در جهان نابود کرد  
کد خبر: 3870338
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
عضو ارشد سازمان بدر عراق:

حمله موشکی ایران هیمنه آمریکا را در جهان نابود کرد  

گروه بین‌الملل ــ عضو ارشد سازمان بدر عراق تأکید کرد: حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران هیبت و هیمنه آمریکا را در عراق، منطقه غرب آسیا و کل جهان نابود کرد.  

به گزارش ایکنا؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بامداد 18 دی‌ماه، در بیانیه‌ای از حملات سنگین موشکی به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در انتقام از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش خبر داد.
 
در همین راستا، «معین الکاظمی»، عضو ارشد سازمان بدر عراق و عضو شورای استانداری بغداد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا اظهار کرد: حمله موشکی به مواضع آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد، واکنش‌های بسیاری در داخل عراق داشته است و می‌توان گفت که ایران در مقابل تهدیدهای آمریکا هرگز سر فرود نمی‌آورد و به خواسته ملت خود، که انتقام خون شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است، عمل می‌کند.
 
وی افزود: انتخاب پایگاه نظامی عین‌الاسد برای این حمله موشکی از این روست که پایگاه مذکور تجهیزات پیشرفته‌ای دارد و مهمترین پایگاه نظامی ایالات متحده آمریکا در صحرای الانبار محسوب می‌شود؛ لذا این حمله موشکی هیبت و هیمنه آمریکا را در عراق، منطقه غرب آسیا و کل جهان نابود کرد.
 
عضو ارشد سازمان بدر عراق ادامه داد: با توجه به این‌که حضور نیروهای آمریکایی در عراق غیرقانونی بوده و هست، به ویژه پس از تصویب لایحه خروج نیروهای آمریکایی از عراق در پارلمان این کشور، آمریکا باید سریعاً نیروهای نظامی خود را از این کشور خارج کند و به این اشغالگری پایان دهد.
 
وی درباره واکنش حمله موشکی ایران به مواضع آمریکایی، در محافل سیاسی عراق گفت: حمله روز جمعه آمریکایی‌ها به خودروی حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس و به شهادت رساندن آنها، نقض کامل حاکمیت عراق و مخالفت با تمام قوانین بین‌المللی بود و با اعتراض و خشم شدید مردم و گروه‌های سیاسی کشورمان روبه‌رو شد. به علاوه آیت‌الله سیدعلی سیستانی، مرجعیت دینی عراق، نیز موضع روشنی در این خصوص نشان داد و این حمله تروریستی را تجاوز آشکار و مخالف قوانین بین‌المللی دانست؛  این حمله موشکی که پس از مراسم دفن شهدای مقاومت رخ داد، گام مهمی برای آغاز اخراج نیروهای آمریکایی از عراق بر اساس تصمیم پارلمان این کشور بود تا عراق را از تهدیدهای آمریکا دور کند. چرا که وجود این نیروها مورد استقبال مردم عراق نیست و موجب تجاوز آمریکا به کشورهای مجاور نیز خواهد شد.
 
مصاحبه // حمله موشکی ایران، هیمنه آمریکا را در کل جهان نابود کرد 

الکاظمی تأکید کرد: مردم عراق باید از تمام این رخدادها از جمله حمله موشکی روز جمعه آمریکا به فرودگاه بغداد و شهادت سردار سلیمانی، موضع مرجعیت عراق، واکنش‌های مردمی و بالاخره حمله موشکی ایران به مواضع آمریکایی در پایگاه نظامی عین الاسد، استفاده کنند.
 
این مقام عراقی در پایان اظهار کرد: اقدام ایران موجب شد که سیاستمداران، مسئولان عراقی و گروه‌‌های مردمی مجبور به ایجاد فشار بر نیروهای آمریکایی شوند تا به حضور آنها در عراق پایان داده شود و این کشور از حضور نیروهای بیگانه خالی و سایه جنگ از مردم این کشور دور شود؛ به همین دلیل موضع صحیح ملت عراق، پایان دادن به این حضور و حفظ حاکمیت عراق و دور کردن این کشور از خطراتی است که به دلیل اقدامات آمریکا در منطقه، کشور عراق را احاطه کرده است.
انتهای پیام
captcha